O LPG W SAMOCHODACH WIEMY WSZYSTKO

TECHNOLOGIA LPG

Skroplona mieszanina propanu-butanu jest magazynowana w zbiorniku ciśnieniowym. Zbiornik ten montowany jest w tylnej części samochodu, najczęściej w bagażniku. Zbiornik jest wyposażony w osprzęt składający się z następujących urządzeń:

• zaworu do napełniania z zaworem zwrotnym,
• wskaźnika poziomu napełnienia,
• urządzenia ograniczającego stopień napełnienia zbiornika do 80% jego pojemności,
• zaworu bezpieczeństwa,
• zaworów odcinających sterowanych ręcznie,
• zaworu ograniczającego wypływ gazu ze zbiornika.

Osprzęt zbiornika może być zabudowany w jednym urządzeniu nazywanym wielozaworem, lub każdy z powyżej wyszczególnionych elementów może występować oddzielnie. Gaz w fazie płynnej, po otwarciu zaworu odcinającego, przepływa przewodem wysokociśnieniowym do zaworu odcinającego sterowanego elektrycznie. Zawór ten jest zamknięty gdy silnik nie pracuje, lub gdy jest zalany benzyną. Po jego otwarciu gaz przepływa przewodem wysokociśnieniowym do parownika regulatora ciśnienia.
W urządzeniu tym następuje odparowanie propanu-butanu i obniżenie jego ciśnienia do wartości zbliżonej do ciśnienia atmosferycznego. Parownik ogrzewany jest płynem doprowadzonym przewodami elastycznymi z układu chłodzenia silnika. Odparowana mieszanina propanu i butanu jest zasysana przez mieszalnik do układu dolotowego silnika. Zawór odcinający przepływ benzyny, sterowany elektrycznie umożliwia odcięcie dopływu benzyny, podczas zasilania paliwem gazowym. Zawór ten jest wyposażony w dźwignię, za pomocą której jest możliwe podniesienie grzybka zaworu. Czynność tę wykorzystuje się w przypadku ewentualnego uszkodzenia instalacji zasilającej cewkę zaworu. Zmiana położenia tej dźwigni pozwala kontynuować jazdę z zasilaniem benzynowym. Przełącznik rodzaju zasilania: benzyna-gaz zapewnia zasilanie silnika paliwem wybranym przez kierowcę. Specjalizujemy się w montażu instalacji gazowych 2 i 3 generacji w samochodach osobowych i ciężarowych wyposażonych zarówno w gaźnik jak i instalację wtryskową.

COMMON RAIL DLA GAZU

System sekwencyjnego wtrysku gazu opracowany przez firmę ZAVOLI powoduje prawdziwy przełom w dziedzinie nowoczesnych technologii w instalacjach gazowych. Jest to prawdziwa instalacja IV generacji, która pozwala sprostać najbardziej ekstremalnym warunkom pracy silnika.
Pomysł zastosowany przy konstrukcji tego urządzenia wydaje się dziecinnie prosty, wystarczyło do sterowania dawką gazu wykorzystać oryginalny impuls wtrysku benzyny. Dalej to tylko sprawa nowoczesnej technologii rozdzielenia i zmiany sekwencji pracy benzyny na sekwencje pracy gazu. Za zbieranie informacji i kontrolę systemu odpowiedzialny jest procesor 16 bit 50 Mhz, posiadający pełna autodiagnozę mogący sterować pracą max 8 wtryskami. Podczas montażu systemu do minimum redukowana jest ingerencja w układy samochodu (lutowanie nie występuje) podłączenia dokonuje się za pomocą specjalnych kostek, w które jest zaopatrzony blok rozdzielający połączenia wtryskiwaczy, co umożliwia prawidłowy montaż instalacji w samochodach mocno zaawansowanych gdzie instalacja elektryczna jest na światłowodach np. Citroen C5 lub Renault Laguna II.
Moce osiągane przez samochody z zamontowaną naszą instalacją są porównywalne z parametrami auta na benzynie. Utrata mocy rzędu 2% jest w praktyce niezauważalna i te 2% są to dane mierzone na hamowni, natomiast w pewnych rodzajach aut 16 zaworowych w zakresie 3500-4500 obrotów auto osiąga większą moc niż na benzynie. Natomiast praca silnika na biegu jałowym wydaje się być bardziej miękką.
Zmiana zasilania następuje po przekroczeniu przez silnik temperatury minimalnej 20o C bez jakichkolwiek przerw w pracy (szarpnięć– jak w instalacjach konwencjonalnych gdzie przez ułamek sekundy do silnika nie dociera ani gaz, ani benzyna). Pozwala na to bardzo szybki procesor odpowiednio dozując gaz i regulując „zwłokę” impulsu benzyny.

  LOVATO
2011-01-23

120 000 km na instalacji LPG i masz na nowe auto

 

wiecej...
  Instalacja Direct TSI
2011-01-23
 Instalacja Direct OMEGAS jest innowacyjnym rozwiązaniem, wykorzystywanym  silników z  bezpośrednim wtryskiem paliwa FSI,TFSI ,TSI
wiecej...
 


Kalkulator LPG

 
Osowa
ul. Kielnieńska 183
Serwis tel. 058 351 26 22
Sklep tel. 058 552 55 44
Kom. 0 607 555 333

Moszczanka
ul. Moszczanka K. R.
Tel. 081 865 47 14
Kom. 0 602 634 497